Plan dnia
ZAJĘCIA:
- Zajęcia dydaktyczne
- Zajęcia tematyczne
- Zajęcia plastyczne, techniczne, manipulacyjne i konstrukcyjne
- Zajęcia rytmiczne, taniec i śpiew, gra na instrumentach, muzyka klasyczna, aktywne słuchanie muzyki według Batii Strauss.
- Zajęcia gimnastyczne i korekcyjne
- Język angielski (przez cały dzień)
- Język hiszpański dla grupy ,, O”
- Zajęcia z j. polskiego
- Zajęcia matematyczne
- Zajęcia doświadczalne
- Zajęcia teatralne
- Zajęcia logopedyczne
- praca w podręcznikach
- Warsztaty przyrodnicze z udziałem żywych zwierząt domowych, leśnych, gadów, płazów itp.
METODY PRACY:
- M .Montessori
- Sherborne
- Dennison
- Gordon
- Batii Strauss
ŻYWIENIE:
- Zdrowe żywienie jest dla nas bardzo ważne, dlatego staramy się unikać słodyczy.
- Dzieci jedzą dużo owoców i warzyw, piją świeże soki i wodę.
- Unikamy barwników i konserwantów.
- Śniadanie w naszym przedszkolu podawane jest między godz. 8:00 a 9:00.
- Dzieci siadają do stołu wtedy, kiedy poczują taką potrzebę,-Obiad spożywamy wspólnie, posiłki są zawsze zbilansowane i pełnowartościowe.
- Pieczywo mamy pełnoziarniste i prawdziwe masło.
- Porcje nie są wydzielane.
- Dzieci samodzielnie nakładają sobie jedzenie.
- Nakrywają same do stołu, przed jedzeniem myją ręce a po jedzeniu sprzątają po sobie.
- Obiad dwudaniowy z surówką i kompotem/wodą spożywamy wspólnie całą grupą.
- Sztućce dostosowane są do małych rączek.
- Uczymy dzieci estetyki stołu i tego aby zjadały tyle ile sobie nałożyły.
- Po jakimś czasie same potrafią ocenić ile muszą sobie włożyć.
- Podczas posiłku dzieci rozmawiają ucząc się dobrych manier i wzajemnej pomocy.
- Po sprzątnięciu myją zęby.
- Podwieczorek organizujemy w podobny sposób jak śniadanie, składa się on z różnorodnych potraw takich jak:
- Warzywa, owoce, pieczywo jasne i ciemne, masło, wędlina, ser, soki, woda, herbatka
- Podczas zajęć kulinarnych dzieci robią sałatki, szaszłyki owocowe itp
Plan dnia
Godzina: | Opis: |
7.00 – 8:00 |
Przychodzimy do przedszkola z radością. Wszyscy miło się witamy. Od rana bawimy się i pracujemy indywidualnie lub w grupach w wybranych kącikach. |
8:00 – 9:00 |
czas na śniadanko, myjemy rączki i nakrywamy do stołu. Po śniadanku sprzątamy. |
9:00 – 9.30 |
Zajęcia ruchowe i muzyczne. Gimnastyka korekcyjna, rytmika, ruch rozwojowy W. Sherborne, Kinezjologia Edukacyjna P. Dennisona. |
9.30-11.00 | Lekcja ciszy- przed zajęciami, -Zajęcia edukacyjne, realizowanie podstawy programowej, zajęcia plastyczne, techniczne, j. angielski. ( 10.30-11.00 – Zabawy na placu zabaw – dzieci które śpią) |
11.oo-12.00 | obiad |
12.00-12.30 |
Zabawy w kącikach / ogrodzie przedszkolnym- dzieci starsze, te które nie śpią |
12.30-13.45 |
Zajęcia dodatkowe, J. hiszpański/ tańce/ zaj. sportowe,, organizowanie urodzin, swobodna praca i zabawa wybranymi materiałami w kącikach tematycznych./ lub zabawy w ogrodzie. |
13.45-14.15 |
Podwieczorek |
14.15-14.30 |
Spotkanie w kręgu/ Podsumowanie dnia. Zabawy na placu zabaw do godz 15/16
|
16.00-16.30 | II Podwieczorek |
16,30-17.00 | Wspólne porządkowanie sali |
17:00 – 18.00 |
Praca przy stolikach- indywidualna, lub wspólna Rozchodzenie się dzieci. Żegnamy się do jutra 🙂 |
-
NAJWYŻSZA JAKOŚĆ EDUKACJI
Poprzez metodę Montessori dzieci uczą się szybciej.
Klasy są przygotowane w taki sposób aby nawet 3 latek mógł się uczyć pisać, czytać, i rozumiał otaczający go świat. -
Wycieczki do Kolorado i Pepelandu
W ramach czesnego zapewniamy też dzieciom wycieczki w ciekawe miejsca.
- Zapraszamy na nasz
Fan Page